By Anne W

25 February 2025 - 17:16

 Two Asian women speaking English, in English class for adults at British Council

အင်္ဂလိပ်စာကို သင်ယူနေသော လူကြီးများစွာက “ငါနားလည်နိုင်သေးတယ်၊ ဒါပေမယ့် ငါမပြောနိုင်ဘူး!” လို့ ပြောကြတယ်။ ဥပမာအားဖြင့် သင်၏ဆရာမက မေးခွန်းတစ်ခု မေးလျှင် သင်သည် အဖြေရန်သိပြီးဖြစ်နိုင်သည်... သို့သော် သင်၏ ပြောဆိုမှုအရည်အချင်းက မလုံလောက်ပါ။ အသစ်တစ်ခုကို သင်ယူသောအခါတွင် အပြောအဆိုထက် ပို၍ နားလည်နေရန် ဖြစ်ရပ်များ ဖြစ်သည်။ အင်္ဂလိပ်ကို ကျွမ်းကျင်စွာ ပြောဆိုသူများက “ပြောဆိုရန် စတင်ပါ၊ သင့်အချိန်တွင် အင်္ဂလိပ်ကို ပြောဆိုနိုင်မည်” ဟု ပြောကြသည်။ 

ဒါပေမယ့် အင်္ဂလိပ်ကို ပြောဆိုရန် ယုံကြည်မှုမရှိပါက ဘာဖြစ်မလဲ? ဒီပြproblem ကို သင့်အတွက် ရိုးရိုးရှင်းရှင်း ဖြစ်ပါသလား? အပြောအဆိုအရည်အချင်းကို တိုးတက်စေဖို့ ဒီ ၅ ချက် အသုံးဝင်သော အကြံဉာဏ်များက သင့်အား ကူညီနိုင်သည်။ 
 

  1. လူများ အင်္ဂလိပ်ပြောနေစဉ် လေ့လာပါ 
    လူများ ဘာတွေ ပြောနေကြတာကို နားထောင်ခြင်းမှာ အရေးကြီးပါတယ်၊ အဓိပ္ပာယ်သာမဟုတ်ပါဘူး။ စကားများနှင့် အသံများကို နားထောင်ပါ။ အင်္ဂလိပ်ပြောဆိုမှု၏ ရသကို မှတ်သားပါ၊ စကားများ ဘယ်လို ဆက်စပ်ကြောင်းနှင့် ဘယ်လို စာလုံးများ ပျောက်ဆုံးကြောင်းကို သိရှိပါ။ သင် ဗီဒီယိုတစ်ခု ကြည့်နေပါက အပိုင်းတစ်ခုကို ထပ်မံကြည့်ပါ။ သို့မဟုတ် ပြောသူထံမှ သူတို့ ပြောခဲ့သောအရာကို ထပ်မံပြောရန် တောင်းဆိုပါ၊ ထိုသို့ ဆက်စပ်မှုကို နားထောင်ရန်။ 
    သင်သိရှိထားသော အသစ်သော အင်္ဂလိပ် စကားစုများကို စိတ်ထဲမှာ မှတ်သားထားပါ။ ထိုစကားစုများကို နောက်မှ ပြန်ဖျော်ဖြေရန် ကြိုးစားပါ။ LearnEnglish ဝဘ်ဆိုက်မှ ဗီဒီယိုများနှင့်အတူ အခမဲ့ အင်္ဂလိပ်ပြောဆိုမှု လေ့ကျင့်မှု ရရှိနိုင်ပါတယ်။ 

  1. မေးခွန်းများကို မျှဝေပါ 
    ဥပမာအားဖြင့် ဘရိတ်သမ္မာတစ်ဦးက “သင့်နောက်ဆုံး အပတ်က ကောင်းခဲ့လား?” ဟု မေးလိုက်ရင်၊ စိတ်ဖိစီးမှု! တစ်ချိန်တည်းမှာ သင့်အား ယုံကြည်မှု မရှိတော့ဘူး။ သင့်ရဲ့ အပတ်အဆုံးအကြောင်းပြောရာတွင် past simple ကို အသုံးပြုရမည်ဟု သိရပါသလား? ရပ်တော့။ မေးခွန်းကို ပြန်ဖျော်ဖြေရန် - ဒါဟာ past simple ဖြစ်ပါတယ်၊ ဒါကြောင့် သင့်အဖြေသည်လည်း past simple ဖြစ်ပါတယ်။ “ဒါက ကောင်းပါတယ်၊ ကျေးဇူးတင်ပါတယ်။ ကျွန်ုပ်တို့သည် မိဘများ၏ အိမ်သို့ ရောက်ခဲ့သည်။ သင့်အတွက် ဘာမှ ကောင်းခဲ့ပါသလား?”  

  1. အင်္ဂလိပ်ပြောရာတွင် မှားယွင်းမှုများကို ကြောက်ရွှေနှင့် မဖြစ်ပါ 
    မှားယွင်းမှုများသည် သင်ယူခြင်း၏ အရေးပါတဲ့အစိတ်အပိုင်းဖြစ်သည်။ သို့သော် လူမှုဆက်ဆံရေးတွင် “မှားယွင်းခြင်း” ကို ကြောက်ရွှေနှင့် ရှောင်ရှားလိုက်ပါက၊ သင့်အား ပို၍ သက်သာသောနေရာတွင် စတင်ရန် ကမ်းလှမ်းချက်တစ်ခုလုပ်ပါ။ ကော်ဖီနှင့် အင်္ဂလိပ်ပြောဆိုမှုဆိုင်ရာ ဆွေးနွေးမှုသည် ကျောင်းသားများနှင့် တွေ့ဆုံခြင်းနှင့် လူမှုဆက်ဆံရေးအခြေအနေတွေအတွက် “ဝေမျှနေရာ” တစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။  

Tip: British Council တွင် လူကြီးများအတွက် အင်္ဂလိပ်စာသင်ခန်းစာများသည် ကော်ဖီဆိုင်များတွင် ပေါင်းစည်းခြင်းတို့ ပါဝင်ပြီး၊ ဒါဟာ နည်းနည်း ဖိစီးမှုနဲ့ ပျော်ရွှင်စွာ အင်္ဂလိပ်ပြောဆိုမှု လေ့ကျင့်ရန် ကောင်းတဲ့ နည်းလမ်းဖြစ်ပါတယ်။ 
 
သငျသညျ အင်္ဂလိပ်စာသင်ခန်းစာ မသွားခဲ့ရင်၊ လေ့ကျင့်ရန် လူတစ်ယောက်ရှာဖွေရန် ကြိုးစားပါ။ သူတို့သည် အင်္ဂလိပ်ဘာသာရဲ့ ကျွမ်းကျင်သူ မဟုတ်ရပါဘူး၊ သူတို့သည် စကားပြောနိုင်ရန် လုံခြုံသော အချို့သော အချက်အချာရှိရုံသာ လိုအပ်ပါတယ်။ 

လူမှုပတ်ဝန်းကျင်တွင် လူတိုင်း ယုံကြည်စွာ အင်္ဂလိပ်ပြောနေသောနေရာတွင် ရှိလာခဲ့ပါက၊ သင့်အား ကိုယ်တိုင် (သို့မဟုတ် တခြားသူ) ကို ဖျော်ဖြေရန် ကူညီနိုင်သည်ဟု သိရှိရန် ကူညီနိုင်ပါတယ်။ ငါသည် အငြင်းပွားခံစားချက်ရှိတဲ့သူ ဖြစ်နေပြီး၊ ငါဘာပြောချင်တာကို စဉ်းစားရန် ကြာမြင့်ချိန်ယူပါ။ ကိုယ့်ကို ဖိအားပေး၍၊ ချုပ်ချယ်၍ ဒါမှမဟုတ် ပြုပြင္၍ မရှိဘူး။ 
  

  1. အင္ဂ်လိပ္စာ ရေးသားမှု၏ ရုပ်ရှင္ကို လက်ခံပါ 
    ဘာသာစကားတချို့တွင် စကားဝေါဟာရနှင့် ရေးသားမှုဆိုင်ရာ ဆက်စပ်မှုရှိသော စကားဝေါဟာရရှိပါတယ်။ သို့သော် အင္ဂ်လိပ္စာရေးသားမှုက ဒီလို မဟုတ်ပါဘူး။ အသံထွက်ပိုင်းမှာ ကြောက်ရွှေနှင့် ဖြတ်ထားတာတွေရှိရင္၊ ပြုံးအသံတွေ နားထောင်ပါ။   

  1. ပြောဆိုသော အင္ဂ်လိပ္စာသည် တခြားသူတို့ထက် သင့်မှာ ပိုင်ဆိုင်ထားသည် 
    အင္ဂ်လိပ္စာသည် ယခုNative Speaker တွေရဲ့ “ပိုင်ဆိုင်မှု” မဟုတ်တော့ပါဘူး။ ယခုအခါမှာ လူတွေဟာ ဂျပန်နှင့် ဩဇာတိုင်း, ရုရှားနှင့် ဂရီခ်, မိုရိုကိုနှင့် ဟန်ဂေရီတို့ ဖြစ်လာပြီး ။ 

ဒါကြောင့် ငါတို့၏ ကြောက်ရွှေနှုန်းချက်၏ နောက်ခံမှာ ဘာတွေရှိနေလဲ? ချစ်မြတ်နိုးခံစားရတဲ့သူ ဖြစ်တာမျိုး? ကြာမြင့်တာကြောင့် ပရိတ်သတ်ကို ဆုံးရှုံးလိုက်တာ? ခြုံငုံမြေပုံတွေအတွက် ဆုံးရှုံးတာ? 

ဥပမာအားဖြင့်, ချစ်မြတ်နိုးခံစားရတဲ့သူ ဖြစ်တဲ့အခါ, “ငါဘာတွေ ပြောရမယ်ဆိုတာ ကူညီပေး” ဟု ဖျော်ဖြေရန် လွတ်မြောက်နိုင်ပါတယ်။