©

Bothee Thaik Htun

ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ ပညာသင္ၾကားျခင္းႏွင့္ အဂၤလိပ္ဘာသာ စကားသင္ၾကားမႈတိုးတက္လာေစရန္ရည္႐ြယ္ေသာ TREE စီမံကိန္းသည္ UK aid၏ ပံ့ပိုးကူညီမႈျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ေနေသာ ျမန္မာ-ယူေက ပညာေရးဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ျခင္း Myanmar – UK Partnership for Education (MUPE) အစီအစဥ္၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ၅ႏွစ္ ၾကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ သြားမည့္ ပညာေရးစီမံကိန္းျဖစ္ပါသည္။  TREEစီမံကိန္းကို ၿဗိတိသွ်ေကာင္စီက ဦးေဆာင္ၿပီး မိတ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖစ္ၾကေသာ The Open University၊ Montroseႏွင့္ Voluntary Service Overseas တို႔ႏွင့္အတူ စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

TREE စီမံကိန္းသည္ စီမံကိန္းရလဒ္ႀကီး ေလးခုကို အဓိကထားေဖာ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ‌စီမံကိန္းရလဒ္ႀကီးေလးခုမွာ - သင္ၾကားမႈဆိုင္ရာ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ပညာေရးေကာလိပ္မွ ဆရာအတတ္သင္ ဆရာဆရာမမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္မ်ား၏ အရည္အေသြးကို ျမႇင့္တင္ေပးျခင္း၊ ဆရာ ဆရာမေလာင္းမ်ား၏ သင္ၾကားမႈရလဒ္မ်ား ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေစရန္ ပံ့ပိုးေပးျခင္း၊ အခ်က္အလက္ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို အေျချပဳၿပီး ပိုမိုထိေရာက္ေကာင္းမြန္ေသာ သင္ၾကားမႈနည္းစနစ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ႏွင့္ သင္ၾကားမႈဆိုင္ရာ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအား အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ ပိုမိုထိေရာက္ၿပီး မသန္စြမ္းအပါအဝင္ အားလုံးတန္းတူညီမွ်ရွိေသာ ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ တို႔ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔အျပင္ သုေတသနစစ္တမ္းေကာက္ယူျခင္းႏွင့္ ဆန္းသစ္တီထြင္ျခင္းသည္ အထက္ေဖာ္ျပပါ စီမံကိန္းရလဒ္ႀကီးေလးခုလုံးတြင္ ပါဝင္ေနမည္ျဖစ္သည္။အဆိုပါရလဒ္မ်ားသည္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏ အဂၤလိပ္စာအရည္အေသြး ပိုမိုေကာင္းမြန္လာျခင္း၊ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ျခင္း ႏွင့္ ပညာေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအၾကားဆက္သြယ္လုပ္ေဆာင္ျခင္းမ်ား ပိုမိုေကာင္းမြန္လာျခင္းတို႔အတြက္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစရန္ ရည္႐ြယ္သည္။

ထို႔အျပင္ TREE စီမံကိန္းရလဒ္မ်ားသည္ MUPE အစီအစဥ္၏ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ျဖစ္သည့္ ပိုမိုထိေရာက္ေကာင္းမြန္သည့္ ပညာေရးစနစ္ႏွင့္ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ သင္ၾကားမႈပုံစံ ေအာင္ျမင္စြာအေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းအျပင္ ေက်ာင္းျပင္ပ လုပ္ငန္းခြင္အတြက္ လိုအပ္သည့္အရည္အေသြးမ်ား ျပင္ဆင္ေပးျခင္းတို႔ကို ပံ့ပိုးေပးသြားရန္ ရည္႐ြယ္သည္။ TREE စီမံကိန္းကနဦးကာလသည္ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၃ရက္ေန႔မွ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔အထိျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ကနဦးကာလာအတြင္း လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးကဣႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး  အထူးသျဖင့္ ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားတြင္ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

TREE စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ပုံသည္ အထက္ေဖာ္ျပပါ လုပ္ငန္းစဥ္ ၄ခုႏွင့္ အဆိုပါကဣမ်ားအားလုံးတြင္ ပါ၀င္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ ၂ခုတို႔ကို အပိုင္း ၃ပိုင္းခြဲကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ၎အပိုင္း၃ပိုင္းမွာ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ တစ္စုတစ္စည္းတည္းအျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းႏွင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။ TREE စီမံကိန္းသည္ သင္တန္းဆရာ ၅၀ဦးကို ပညာေရးေကာလိပ္ ၂၅ေက်ာင္းတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေစၿပီး ပညာေရးဆိုင္ရာ နည္းပညာမ်ားအသုံးျပဳကာ လုပ္ငန္းစဥ္ ၄ခုကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ လုပ္ငန္းစဥ္ႀကီးေလးခုမွာ ဆရာ ဆရာမ်ား၏ စဥ္ဆက္မျပတ္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအား ေထာက္ပံ့ကူညီသြားရန္၊ အဂၤလိပ္စာဘာသာ အဆင့္အတန္းႏွင့္ သင္ၾကားမႈအား ျမႇင့္တင္ေပးရန္၊ ပိုမိုထိေရာက္ေကာင္းမြန္ေသာ သင္ၾကားမႈနည္းစနစ္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာမႈ အပါအဝင္ ဆရာအတတ္သင္ပညာေရး စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မားလာေစရန္၊ မသန္စြမ္းအပါအဝင္ အားလုံးတန္းတူညီမွ်ရွိေသာ ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ပံ့ပိုးကူညီေပးျခင္းစသည္တို႔ျဖစ္ပါသည္။